Het medialandschap is structureel veranderd.

Cees van Steijn, CEO ad interim van Telegraaf Media Groep: “Het medialandschap is structureel veranderd. Dit betekent dat wij onszelf opnieuw moeten uitvinden. In het afgelopen jaar zijn hiervoor belangrijke stappen gezet. Onze kosten zijn structureel verlaagd en de organisatie is sterk vereenvoudigd. We maken duidelijke keuzes in onze activiteiten en richten ons op onze sterke merken en journalistieke relevantie. Binnen deze ontwikkelingen zien wij dat de opbrengsten uit digitale en uit radioactiviteiten een positieve trend laten zien.

Lees verder op de website van TMG

Het aantal krantenbedrijven in Nederland zal de komende jaren fors krimpen. Volgens interim-topman Cees van Steijn van Telegraaf Media Groep blijven er nog maar twee over. Dit zegt hij in een gesprek met Het Financieele Dagblad.

Het Financieele Dagblad, 16 augustus 2013

Telegraaf topman: twee krantenbedrijven blijven over

 

De Telegraaf Media Groep gaat opnieuw 350 banen schrappen en 50 miljoen euro besparen. Kort geleden streepte het bedrijf al 350 arbeidsplaatsen door in een saneringsronde van 70 miljoen euro. In 2012 telde TMG nog bijna 3000 arbeidsplaatsen.

Lees het artikel in Trouw over TMG en Cees van Steijn